zondag 19 oktober 2008

Uitspraken van M.C. Escher

  • "Ik geloof dat het maken van prenten, zoals ik dat doe, bijna alleen een kwestie is van het zo verschrikkelijk graag goed willen doen."

  • "Ik zou een tweede leven kunnen vullen met het werken aan mijn prenten."

  • "Op momenten van groot enthousiasme schijnt het me toe dat er nooit op de wereld, door niemand, zo iets moois en belangrijks gemaakt is."

  • "Ik speel een vermoeiend spel."

  • "Ik word niet volwassen. In mij is het kleine kind van vroeger."

  • "De dingen die ik wil uiten zijn zo prachtig en zuiver."

  • "Ik wandel steeds in raadselen. Er komen telkens jongelui die zeggen u maakt ook opart. Ik weet helemaal niet wat dat is, opart. Dit werk maak ik al dertig jaar."
De meeste uitspraken zijn te moeilijk om te begrijpen, iedereen kan er zelf een commentaar op plakken.
Een van de uitspraken trekt wel mijn aandacht, " Ik word niet volwassenen. In mij is het kleine kind van vroeger".
Ik denk dat M.C. Escher hierbij wil aantonen dat hij nog altijd niet gelijk een volwassenen denkt, Hij voelt zich nog altijd klein.

Geen opmerkingen: